Wydarzenia 28 Mar 2018 | Redaktor
Uzależnienie od pornografii coraz częstsze. Co to jest i jak działa STS?

Wielu z nas wciąż za mało zdaje sobie sprawę z tego, jak ważnym tematem jest uzależnienie od pornografii. Tylko że coraz częściej spotykamy się ze znajomymi, którzy zaczynają nam się zwierzac z tego, że np. współmałżonek - nka, brat, kuzyn etc. ma z tym problem.

Bo rzeczywiście problem jest ogromny i obecnie już bardzo częsty. Jest efektem seksualizacji przestrzeni publicznej, szerokiej dostępności do medialnych produktów erotycznych, na które się 'trafia'.

Jak potwierdzają medyczne badania, pornografia uzależnia dokładnie tak samo jak ciężkie narkotyki i może się to zdarzyć po naprawdę krótkim czasie od styczności z nią. Lekarze każde zetknięcie człowieka z pornografią nazywają "igraniem z ogniem". Podobnie jak z ciężkimi narkotykami, bardzo łatwo można wpaść w poważne uzależnienie, ale wielu z nas kompletnie nie zdaje sobie z tego sprawy i wyśmiewa te ostrzeżenia.

Potem jest już za późno i trzeba podjąć konkretne i długotrwałe leczenie. Według świadectw osób uzależnionych jest tak, że trudność w wychodzeniu z tego uzaleznienia polega na tym, że po oglądaniu odpowiednich obrazów, filmów etc. nie potrzeba dalej nic już robić by zdobyć produkt od którego jest się uzależnionym, bo po prostu ma się go we własnej wyobraźni.

Dla Boga nie ma nic niemożliwego. Odpowiedni kierunek duchowy, kierownictwo duchowe z doświadczonym kapłanem i konkretne leczenie - a łaska Boża działa niejednokrotnie przecież także i przez terapeutów dają efekty. Samemu - dokładnie jak we wszystkim co trudne - nie może sobie człowiek poradzić. Potrzebujemy Boga i ludzi.

Świat medialny jest tak rozbudowany, że bardzo szybko wiele przestrzeni zostało zainfekowanych przez miękki erotyzm, potem coraz śmielszy, aż staliśmy się obojetni - choć tylko pozornie - na wiele obrazów. ALE DZIECI NIE! Problem w tym, że wielu dorosłych straciło czujność i nie postrzegają owego medialnego zainfekowania erotyzmem oczami dziecka.

Jest w Polsce od 10 lat pewne stowarzyszenie, które dokonuje wspaniałego dzieła w trzech wymiarach:

  1. Ochrona dzieci i młodzieży przed niekontrolowanym i zbyt łatwym dostępem do pornografii.

(prowadzone są akcje edukacyjne, kampanie, szkolenia rodziców, aby potrafili rozmawiać ze swoimi dziećmi o problemie pornografii)

  1. Działania eliminujące z przestrzeni publicznej wszelkie przejawy obsceniczności, seksualizacji i uprzedmiotowienia kobiet, wulgarności oraz szeroko rozumianego naruszenia dobrych obyczajów w reklamie i mediach.

  2. Prowadzenie działań chroniących interesy przedsiębiorców w całej Polsce, którym zależy na tym, aby reklamy i działania marketingowe podmiotów gospodarczych nie naruszały obowiązujących w Polsce przepisów z dziedziny reklamy. W tym celu podejmujemy m.in. działania prawne jako krajowa organizacja, której celem statutowym jest ochrona interesu przedsiębiorców.

Naprawdę warto zgłaszać wszelkie niepokojące Państwa fakty, które kolejne pokolenia na bezdroża uzależnień od pornografii, która już stała się dramatem naprawde wielu rodzin. STS zajmuje się bardzo merytorycznie i konkretnie zgłoszeniami. Efekty działalności Stowarzyszenia Twoja Sprawa są od lat bardzo konkretne. Jak czytamy w raporcie na stronach stowarzyszenia:

"W wyniku akcji STS „Zanim porno wciągnie kolejne dziecko” Wydawnictwo Bauer zaprzestało publikowania w wielu milionach swoich pism reklam filmów pornograficznych na telefony komórkowe, jak również zaprzestało sprzedaży pornografii w ramach serwisu Hitmax.pl.

Zorganizowaliśmy pierwszą w Polsce dużą konferencję poświęconą zjawisku seksualizacji mediów i reklamy. Do Polski zaprosiliśmy wybitnych ekspertów z USA i Wielkiej Brytanii, autorów raportów o tym zjawisku, które przetłumaczyliśmy i opublikowaliśmy. Konferencja rozpoczęła szeroką dyskusję publiczną o tym problemie.

W wyniku akcji STS doszło do nałożenia przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji jednej z najwyższych w historii kar na nadawcę programu telewizyjnego za emisję programu, który zawierał treści sprzeczne z moralnością oraz dobrem społecznym, i które mogły mieć negatywny wpływ na moralny rozwój małoletnich.

W wynik u działań STS znacznie poprawiły standard ochrony dzieci przed dostępem do pism pornograficznych w największej sieci sprzedaży prasy w Polsce. W akcję włączyła się straż miejska, a część kioskarzy została ukarana mandatami.

W rezultacie działań STS zarząd sieci stacji benzynowych zdecydował się poprawić standardy ekspozycji pism pornograficznych, ograniczając dzieciom dostęp do nich.

Po naszych interwencjach wiele reklam zostało uznanych przez Komisję Etyki Reklamy za niezgodne z zasadami etyki (m.in. reklamy MediaMarkt, United Picture International, Home.pl, Black etc), co stanowi wskazówkę dla innych reklamodawców. Niektóre reklamy i inne treści zostały wręcz usunięte z przestrzeni publicznej (np. Heyah)

Nasze działania wspierało wiele ważnych polskich instytucji, jak np. Rzecznik Praw Obywatelskich, Rzecznik Praw Dziecka, Pełnomocnik Rządu ds. Równego Traktowania, Prezes Instytutu Pamięci Narodowej, strażnicy miejscy i inne instytucje."

Stowarzyszenie Twoja Sprawa już obecnie jest najbardziej aktywną organizacją zajmującą się naruszeniami dobrych obyczajów w reklamie."

A o to szczegółowe działania podjęte przez STS tylko w roku 2017:

"2017-12 – Start kampanii “Pornografia szkodzi dzieciom”. Wizyta w programie śniadaniowym TVP 1 “Dzień Dobry Polsko”, udział w audycji “Nocne Światła” Radio Plus, przesłanie raportu do 18 Wydziałów Prewencji oraz 110 Prokuratur w całym kraju.

2017-12 – udział w debacie podczas konferencji pt. “Kontakt dzieci i młodzieży z pornografią – skala problemu i przeciwdziałanie”

2017-12 – udział w konferencji organizowanej przez Stowarzyszenie ANTY-RAMA oraz Fundację Narodowego Dnia Życia.

2017-10/12 – merytoryczne opracowanie raportu “Podsumowanie literatury i badań naukowych wskazujących na negatywne konsekwencje korzystania z pornografii w kontekście ochrony dzieci i młodzieży” oraz prace przygotowawcze kampanii “Pornografia szkodzi dzieciom”.

2017-10 – Interwencja – pismo do Salonu Prasowego Kolporter w Legionowie w sprawie Ekspozycji prasy pornograficznej.

2017 -11 – Interwencja – pismo do firmy Centrum Usług Skór – But w Łodzi.

2017-10 – Interwencja – pismo do centrali Kolporter Sp. z o.o. w sprawie Ekspozycji prasy pornograficznej w salonie prasowym w Legionowie.

2017-10 – Interwencja – pismo do restauracji „Nowa Maja” w Skoczowie w sprawie reklamy eventu z udziałem tancerzy erotycznych. Billboard zawierał treści o podtekście seksualnym.

2017-10 – Interwencja – pismo do Urzędu Miasta w Skoczowie w sprawie reklamy eventu z udziałem tancerzy erotycznych w Restauracji „Nowa Maja”.

2017-10 – Interwencja – pismo w sprawie działań reklamowych i marketingowych klubów nocnych oferujących striptiz w Parku Kulturalnego Stare Miasto w Krakowie.

2017-09 – Interwencja – dotyczących Parku Kultury Stare Miasto w Krakowie pismo w sprawie konsultacji społecznych.

2017-08 – Skarga do Rady Reklamy w sprawie reklam w serwisie YouTube napoju energetycznego „Zbój”.

2017-08 – Skarga do KRRiT w sprawie filmiku w serwisie Filmweb.pl pt. „Gry, których nie pokażecie rodzicom”.

2017-08 – Akcja na portalu społecznościowym Facebook w sprawie ekspozycji prasy pornograficznej w salonie pasowym RUCH S.A. w Poznaniu.

2017-06 – Interwencja – pismo do właściciela ekranu reklamowego w Łodzi na którym wyświetlana była reklama napoju energetycznego „Ozone”.

2017-06 – Interwencja – pismo do Dyrekcji CH Złote Tarasy w sprawie produktów na stoisku firmy Moiex. Ekspozycja słodyczy (żelków) w kształcie organów płciowych w bezpośrednim dostępie dla dzieci.

2017-05 – Interwencja – pismo w sprawie plakatów reklamowych firmy Concensus Med.

2017-05 – Interwencja – pismo w sprawie V Festiwalu Tańca Współczesnego KROK z Krakowa. Informacje przekazano do Dyrektora Teatru im. J. Słowackiego, Marszałka woj. Małopolskiego oraz do wiadomości Ministra Kultury.

2017-05 – Skarga do Rady Reklamy w sprawie Instytutu Piękna dr Jasiewicz, Consensus Med.

2017-05 – warsztaty dla rodziców w Jaktorowie.

2017-04 – Skarga do Rady Reklamy w sprawie reklamy internetowej sklepu Answear.com.

2017-04 – Akcja konsumencka w sprawie napoju energetycznego „Tiger”.

2017-04 – wystąpienie podczas VII Ogólnopolskiego Kongresu Nauczycieli Wychowania do Życia w Rodzinie.

2017-04 – wystąpienie podczas seminarium na temat szkodliwych treści w Internecie w Warszawie.

2017-04 – Akcja konsumencka w sprawie napoju energetycznego Tiger „Sex Hunter” firmy Maspex.

2017-03 – udział w audycji „Czas Reakcji” w Radiu Szczecin. Temat: reklamy środków na potencję.

2017-03 – Interakcja – pismo do redakcji portalu LoveKraków.pl w sprawie newsa na głównej stronie o wystawie skierowanej wyłącznie do widzów dorosłych.

2017-03 – Skarga do Rady Reklamy w sprawie drukarni i agencji reklamowej Banery.eu.

2017-03 – Apel do Ministra Cyfryzacji w sprawie wykorzystania SMS-ów Premium do zapłaty za usługi naruszające prawo.

2017-02 – wystąpienie podczas konferencji organizowanej przez Cross-Road pt. „MAXXXimum wolności. Jak pornografia wpływa na Twoje dziecko”.

2017-02 – Skarga do Rady Reklamy w sprawie billboardu reklamowego sklepu SportOutlet w Krakowie."

red. KB

źródło: twojasprawa.org.pl

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor