Religia w szkołach. To już 30 lat
fot. ilustracyjna, Pixabay
Biskup Marek Mendyk, były przewodniczący Komisji Wychowania Katolickiego, podsumował 30 lat obecności religii w szkołach. Zwraca uwagę, że ważne jest przede wszystkim kształtowanie świadomości i budzenia tożsamości katechety.
Inne z kategorii
1984 — rok orwellowski w Polsce [KONGRES BŁ. JERZEGO POPIEŁUSZKI]
10 października, polskie święto dziękczynienia
Rola katechetów staje się kluczowa wobec ich pierwszoplanowej roli wychowawców i kierowników duchowych młodzieży i dzieci.
Katecheta musi wiedzieć, kim jest, jaką misję ma do spełnienia, na czym chce budować. Jest to zadanie, które Komisja wyznacza sobie na przyszłość jeśli chodzi o relacje z dyrektorami wydziałów katechetycznych – stwierdza biskup.
Biskup Mendyk podkreśla konieczność pracy katechetycznej i wychowawczej w oparciu o nowe środki i technologie. Zwrócił także uwagę na rolę pracy z rodzicami uczniów.
Chodzi o to, aby pokazywać rodzicom problemy, które niesie życie, niesie świat, aby pomóc im w odczytywaniu tych problemów oraz w szukaniu rozwiązań – powiedział.
30 lecie nauki religii w szkołach to także okazja do zastanowienia się nad jej wymiernymi skutkami takimi jak udział dzieci i młodzieży w życiu Kościoła oraz na przykład w kształtowaniu powołań.
Na podstawie: KEP